מה בין אמנות הליטיגציה והלחימה הסינית או: להמציא את עצמי מחדש - לשכת עורכי הדין ירושלים

מה בין אמנות הליטיגציה והלחימה הסינית או: להמציא את עצמי מחדש

במדורנו “מצטרפים חדשים מדברים” מביאה עו”ד שגית בן ישי את המסר של עו”ד גד לוי-גולן (בצילום)* הגיע לעריכת הדין לאחר מסע דילוגים בין-יבשתי ופעילות עסקית רב תחומית ומשתף אותנו במה שהניע אותו להחליף את עיסוקיו, בדרך, בבחירת התמחות ובתקוות לעתיד

 

שלום רב, שמי גד לוי-גולן, נשוי, בן 57, אב ל –3 ילדים ,בעל תואר שני במדיה ומנהל מאוניברסיטה בניו  יורק, ותואר במשפטים. מאסטר טאי צ’יקונג המלמד מזה 35 שנים כדרך חיים וכיום בעיקר עורך דין.

לעולם המשפט הגעתי לאחר כ –25 שנים בהם הגשמתי את חלומותי משנות העשרים לחיי. כבר בצעירותי שאפתי לשלב תחומי עיסוק מעולמות שונים: בימוי והפקות בעולם המדיה מחד, והוראה של אומנויות האנרגיה  הסינית, טאי צ’י וצ’יקונג, מאידך.

בשנת 1984, מיד לאחר השרות הצבאי הגעתי לארה”ב, נרשמתי לאוניברסיטה בניו יורק ומצאתי בצ’יינה טאון את המאסטר הסיני אליו נכספתי.

לאחר כשבע שנים בניו יורק, עם סיום לימודי התואר השני ב-1991, שבתי ארצה ונישאתי לעולה חדשה מסידני, אוסטרליה. כעבור שנה הקמתי את חברת “אקשן מדיה” ובמקביל

התחלתי ללמד אומנות לחימה סינית בירושלים.

במרוצת השנים הפקתי וביימתי כ-240 הפקות, ביניהן סרטי פרסומת, תדמית, דוקומנטרי, אירועים ותוכניות טלוויזיה, ששודרו בישראל ובאוסטרליה. לקראת גיל 50 הגיע שלב בו חשתי הגשמה ומיצוי של הדרך אותה בחרתי לפני כשלושה עשורים, בנוגע להפקה והבימוי במדיה  הדיגיטלית. זמן להמציא את עצמי מחדש.

לאחר עשור של פעילות אינטנסיבית בירושלים מכרתי את חברת “אקשן מדיה”, ויצאתי עם משפחתי לאוסטרליה. שם פתחתי גם בדרך חדשה של חיפוש הדבר הגדול הבא.

עברתי דרך מסחר דיגיטלי, היי טק ונדל”ן, מילאתי תפקידי מנכ”ל, סמנכ”ל פיתוח עיסקי בסטארט אפים אחדים והקמתי משרד לשווק נדל”ן.

עם הזמן, התגבשה בליבי תובנה שהניסיון שרכשתי בקריאת חוזים והזמן שצברתי בדיונים עם מנהלים ואנשי עסקים בחדרי ישיבות יוכל לבוא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר במקצוע עריכת הדין ובפרט בליטיגציה- התדיינות.

לאחר כשמונה שנים באוסטרליה חזרנו ארצה ובגיל 52 פניתי ללימודי המשפטים. בשנת 2017 השלמתי את הפרק האקדמי בשערי משפט.

תקופת ההתמחות במשרד סגלוביץ’ ושות’ היתה מרתקת. לקחתי חלק  בעסקאות נדל”ן בארץ ובברלין, וסגרתי עם עצמי את עניין הלבטים אודות תחומי עיסוקי.

לאחר שהוסמכתי, הקמתי מייד את משרד “גד לוי-גולן ושות”‘, משרד בעל אוריינטציה מסחרית, והתיקים  החלו לזרום. עורכי דין אחרים מפנים אלי לקוחות והמנגנון של תגמול עבור הפניית תיק כמקובל עובד היטב.

אמנות הליטיגציה, כמו אומנות הלחימה הסינית, דורשת תרגול רב. היכולת לנהל דיון ואינטראקציה עם בעלי הדין והשופט אינה מובנית בכל אדם או עורך דין. ייצוג בבתי משפט דורש מיומנות, יכולת ביטוי, יכולת ניהול דיון ויכולת הצפה והדגשת עובדות המסייעות ללקוח. החיים לימדו אותי שיש בידי את הכלים הדרושים לכך. את  אלה החסרים, קיימת בי היכולת להמשיך לטפח.

תחום הליטיגציה מרתק, ומביא איתו מדי יום סוגיות משפטיות הדורשות לימוד מהיר וחשיבה מחוץ לקופסה.

בנוסף ליישום הקייס בחקיקה ופסיקה אני נוהג להתייעץ עם עורכי דין בכירים המקיפים אותי. תודה חמה במיוחד ליו”ר מחוז ירושלים, עו”ד אשר אקסלרד שתמיד נכון להטות לי אוזן קשבת, לתרום מניסיונו העשיר  כליטיגטור מהשורה הראשונה ולייעץ בסוגיות מורכבות במיוחד.

בין התיקים שאני מנהל כיום ישנם דיני עבודה, נזיקין, חריגות בניה, התחדשות עירונית, חוזים ונדל”ן.

לאחרונה ייצגתי לקוח בוועדה ארצית לתכנון ובניה והסיפוק היה רב לקבל את החלטת הועדה שאישרה את דרישותי לשינוי תב”ע באופן חריג ביותר ביחס לאזור האמור.

עורכי דין מפנים אלי גם הגשת ערעורים בתיקים שנדחו בערכאה ראשונה.

שאיפותיי לעשור הקרוב מתמקדות בהרחבת פעילות הייצוג בתחומי המסחר הבינלאומי, נדל”ן, הייטק, דיני עבודה, נזיקין והתחדשות עירונית ולהמשיך לייצג בבתי משפט, בוררויות , וועדות, רשויות וטריבונלים משפטיים .

אני מאחל הצלחה בהמשך הדרך לכל עמיתי וחבריי החדשים והוותיקים,

בברכת שנה טובה, עו”ד גד לוי-גולן