כנס צעדים ראשונים - לשכת עורכי הדין ירושלים

עשוי לעניין אותך בנוסף :

כנס צעדים ראשונים

Financial Analyst

מידי שנה מוסמכים כאלף עורכי ועורכות דין חדשים, קבלת ההסמכה הפורמלית היא למעשה השלב הראשון בעולם המעשי בו יש חשיבות רבה לניסיון. לכן קיימנו היום את “כנס צעדים ראשונים” בהשתתפות כמאה עורכי ועורכות דין בתחילת דרכם במטרה להקנות להם ידע פרקטי וחשוב להמשך פעילותם המקצועית.

הכנס שרוכז אקדמית על ידי עו”ד עמית סבג, סגן יו”ר ועד מחוז ירושלים ויו”ר ועדת עורכי דין חדשים כלל שורה של מרצים מתחומים שונים, לרבות עורכי דין, שופטים, אנשי שיווק ועוד.

עו”ד ארז צ’צ’קס, יו”ר ועד מחוז ירושלים הודה בפתח דבריו לעו”ד עמית סבג על ארגון הכנס, וציין שמחוז ירושלים זכה בשליחי ציבור עם אנרגיות מדהימות, הפועלים באופן מדויק ומונגש לטובת חברי המחוז, ושיתף כי פעילותו הציבורית החלה מתוך פורום עורכי הדין הצעירים בלשכה, ושכעורך דין מתחיל (עצמאי) הוא עשה את כל הטעויות האפשריות מהן הוא למד בהמשך, והוסיף שאם נוכל לחסוך בעקבות הכנס הזה אפילו לאחד החברים את “שכר הטרחה” הזה אז עשינו משהו גדול.

יו”ר ועד המחוז, הוסיף כי עורכי דין הם למעשה שליחי ציבור של לקוחותיהם ושפעילותם משפיעה על המציאות, והדגיש כי ערכי הפעילות העמוקים ביותר של הלשכה הם לעשות טוב ברמה החברתית ושמחוז ירושלים כולל בתוכו את מגוון מאפייני החברה הישראלית ואנו עוסקים במכנה המשותף של כולם ללא שום הבדל, שזה מקצועיות ופרנסה.

עו”ד צ’צ’קס סיים את דבריו בכך שאפשר לעשות טוב וגם להתפרנס בכבוד, וקרא לעורכי הדין החדשים לא לפחד, לרוץ עם חלומותיהם המקצועיים והבטיח שאנו כלשכה מתחייבים לעמוד לצידכם ולסייע.  “הלשכה חייבת, לא צריכה, לסייע לכם. אתם משלמים דמי חבר ומגיע לכם לקבל תמורה מלאה עבור זה” חתם את דבריו יו”ר ועד המחוז.

עמית סבג, סגן יו”ר ועד המחוז, המשמש גם כיו”ר ועדת עורכי דין חדשים, פירט על מגוון הפעילויות הקיימות במחוז, וקרא למשתתפים לקחת בהן חלק – וציין שזה יכול להוביל לשיתופי פעולה מקצועיים דוגמת העברת תיקים ועוד.

עו”ד סבג הוסיף כי עורכי הדין החדשים הם ההון האנושי הכי חשוב שיש ללשכה ושבכוונת ועד המחוז להשקיע את מירב המשאבים על מנת לסייע להם ככל הניתן.

עו”ד שירה פדידה, סגנית יו”ר ועד המחוז פירטה בדבריה על חמשת הכללים החשובים לטעמה שכל עורך דין חייב לזכור ולאמץ:

  1. אתה איש השיווק של עצמך. בכל מקום!
  2. התרחק מאנשים מקטינים.
  3. אל תשללו פשרה גם כשאתם בטוחים בעצמכם ובתיק שלכם, בפשרה ניתן לשלוט בתוצאות התיק, אתם עלולים לקבל פסק דין שלא דמיינתם.
  4. תעדו כל דבר בתיק ובמערכת היחסים עם הלקוח ואל תתחילו לעבוד לפני שיש הסכם חתום.
  5. קולגיאליות לחברכם לתחום. באולם המשפט תלחמו אך מחוצה לו תהיו נחמדים- עורכי הדין הם שחקנים חוזרים.

עו”ד יעקב ביטון, יו”ר מנהל ועדת תביעות ייצוגיות פתח את המפגש בהרצאה בנושא “הסכמי שכר טרחה, תמחור וגביה” ופירט על אופן תמחור תיק משפטי החל מאופציה של שכר כולל, עובר בשעות ועד אחוזים.

עו”ד יצחק שלו, יו”ר מנהל ועדת מיסים כללי פירט בדבריו על כל נושא “מיסים וניהול עסקי” ושיתף מניסיונו הרב תחומי בהתנהלות כעוסק ומול הרשויות.

עו”ד עובדיה אביצור, יו”ר מנהל ועדת בנקאות עסק בהרצאתו בנושא “התנהלות מול בנקים”, ופירט על המותר ואסור בתחום, עיקרי חוק הבנקאות, איסור הלבנת הון ועוד.

עו”ד ירוחם אדלר, יו”ר מנהל ועדת ייפוי כח מתמשך פירט בהרצאתו על המהפך הדיגיטלי בעולם המשפט והדרך הנכונה לנצל זאת לקידום וייעול עבודת המשרד, לרבות: חסכון בזמן, שימוש בתוכנות מתקדמות, קיום ישיבות ועוד.

עו”ד אלינור מתיתיה פרסה בפני המשתתפים את חוויותיה כעורכת דין חדשה שהחליטה כעצמאית לפתוח משרד חדש, והוסיפה שבלשכה יש מטרייה מקצועית המהווה גב רחב עבור ציבור עורכי הדין החדשים, עימם ניתן להתייעץ, ליצור קשרים עם קולגות למקצוע ועוד. כמו כן הוסיפה כי תמיד מצאה בלשכה מענה ושהתחושה והידיעה שיש גב מקצועי זמין סייעה רבות בתחושת הביטחון שלה בתחילת הדרך.

עו”ד אדי סוברי, בעלים של סוכנות פרסום המתמחה בסקטור המשפטי, הרצה על “הצעד הראשון שכל עו”ד חייב לעשות ברשת”, ושיתף שורה של טיפים וסודות מקצועיים בעלות מינימלית שיכולים להבטיח נוכחות ברשת.

נשיא בית משפט השלום בירושלים, כבוד השופט שמואל הרבסט, סקר בהרצאתו את השלבים השונים בניהול תיק פלילי, לצד פירוט עבודת בית משפט השלום והתפתחות הקריירה המקצועית שלו.

כבוד הנשיא הרבסט הוסיף שכנס צעדים ראשונים חשוב גם בהיבט של עבודה מול בית המשפט והשופטים,  “הרושם הראשוני חשוב מאוד, וגם בבית המשפט זו סוג של תוצאה שתלווה אתכם בהמשך” שיתף מניסיונו.

סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים, כבוד השופט מרדכי בורשטיין, הרצה על “השלבים בניהול תיק אזרחי”, ולצד זאת שיתף בשורה של תובנות מניסיונו המקצועי לעורכי הדין החדשים לרבות המלצה לקיום ביטוח אחריות מקצועית, הצטיידות בייפוי כח מעודכן, תיעוד מדויק של כל הפרטים בתיק, קיום הסכם שכר טרחה ראוי והוגן וכן חשיבות העמידה בלוחות זמנים.

גב’ מיכל אשורי, רכזת מזכירויות בית משפט השלום, הסבירה על מערכת נט המשפט, לרבות מבנה בית המשפט, עבודת מזכירות בית המשפט, תהליכי העבודה השונים, האפשרויות להגשת המסמכים ולוחות הזמנים של בית המשפט.

עו”ד דנה פאר, מרצה לכתיבה משפטית, ציינה בדבריה כי לאופן ניסוח והגשת מסמכים משפטיים השפעה רבה על המשך ההליך המשפטי והציגה שורה של הטיפים לכתיבה משפטית אפקטיבית ויעילה.

את יום העיון חתם עו”ד והנוטריון אלי אברך ממשרד עורכי דין שמרון, מולכו, פרסקי ושות’, שהרצאתו עסקה בנושא: “דיבור בפני קהל”, ההרצאה כללה שורה של טיפים להתגברות על פחד קהל ואובדן זיכרון רגעי במהלך דיון בבית המשפט.

במהלך יום העיון הקפדנו לקיים שורה של הפסקות במהלכן השיבו המרצים לשאלות המשתתפים באופן לא פורמלי.

תודה לכלל המרצים שהגיעו והפרו את המשתתפים מהידע הרב שברשותם, לעו”ד עמית סבג, סגן יו”ר ועד המחוז, לגב’ צהלה סרמונטה, מ”מ מנכ”לית המחוז ולצוות המקצועי במחוז ירושלים על יום עיון מהנה ופורה.