ממשיכים להשתלם מול גלי הקורונה: דיני עבודה (גם מהבית) - לשכת עורכי הדין ירושלים

עשוי לעניין אותך בנוסף :

ממשיכים להשתלם מול גלי הקורונה: דיני עבודה (גם מהבית)

Financial Analyst

השתלמות זום בהשתתפות כב’ השופט בדימוס סטיב אדלר ועו”ד אילן קמינצקי וצוות שרכש ניסיון עשיר בתחום יחסי עבודה

מחוז ירושלים ממשיך להוביל מערך השתלמות גם בימי קורונה באמצעות “זום” ופייסבוק השתלמויות של  המחוז. עוה”ד לילך נחמיה וארקדי אליגולאשווילי הביאו השתלמות חיונית המתמקדת במצב המשתנה בזירת העבודה.

כב’ השופט סטיב אדלר תאר את תמונת המצב המאתגרת: יותר עובדים מהבית. כיצד מודדים שעות עבודה מהבית? כיצד נעשה חישוב השכר? ומי ישלם דמי מחלה לעובד מן הבית? ומה השפת העבודה מן הבית על פיצוי בשל תאונת עבודה בבית?

ועדיין לא דיברנו על נושאי פרטיות וכניסה למתחם הפרטי בכל הקשור למצב בריאותו של העובד. או סוגיות של תנועה או אי יכולת תנועה.

כל זאת על רקע חקיקה הטעונה עדכון נוסף ומשבר ממשלי. גם תחרות ומתחים בין ארגוני עובדים.

הוא הביא פסיקה של כב’ השופטת הדס יהלום בבית דין אזורי לעבודה בתל אביב בעתירת ארגון העיתונאים נגד “ידיעות אחרונות” כאשר הארגון ביקש לבלום הוצאת עובדים לחופשה ללא תשלום. בית הדין דחה זאת נוכח המצב.

רק תכנון, שיתוף פעולה, גמישות ואמון הדדי – יכולים להציל את המשק ולהעניק אפשרות להתמודד עם המצב. סיכומו של כב’ השופט.

אמנה בין ארגוני עובדים כדי לייצר חזית אחידה לטובת העובדים? “כמובן רעיון חיובי שיאפשר התארגנות נוספת”.

עו”ד אילן קמינצקי עמד בין היתר על תהליכי מימוש זכות שביתה והגנה על השובתים. הוא פרט את מערכת ההגנה על הזכות כולל מניעת פגיעה בתנאי שכר ובארגון העובדים. לא ניתן לגייס עובדים חדשים. ועם זאת ככלל השובתים אינם זכאים לשכר על תקופת השביתה.

הוא סקר את תמונת המצב בהסכמים קיבוציים ואת המשבר המשמעותי ולעיתים בלתי נסבל הנגרם כתוצאה משביתה בשירותים חיוניים. פגיעה במשילות, נזק ציבורי, נזק במקום העבודה, פגיעה במנגנון הדמוקרטי.

נטלו חלק בשיח החם בפאנל רב ידע על זירת זכויות עובדים בימים לא קלים אלה – עו”ד אלעד מורג, עו”ד שרון ברשטלינג-כץ, עו”ד יעל דולב, עו”ד ערן קונפינו.