מפגשים בברלין ובהמבורג: כך מעמיקים את הקשר בין הלשכות - לשכת עורכי הדין ירושלים

עשוי לעניין אותך בנוסף :

מפגשים בברלין ובהמבורג: כך מעמיקים את הקשר בין הלשכות

Financial Analyst

עו”ד עודד הכהן על ביקור נציגי ועד מחוז ירושלים ולשכת עורכי הדין בישראל בגרמניה * בצילום: רגעים של בניית ערוץ הידברות משפטי בינלאומי נוסף למחוז ירושלים * לצפייה נגישה בקולאז’ הקישו עליו פעם, פעמיים ושלוש

בימים 11-14/11/2019 נפגשנו, עו”ד מיכאל קמפינסקי, יו”ר פורום בינ”ל של לשכת עורכי הדין בישראל, עו”ד ענת קמפינסקי, ואני, עו”ד עודד הכהן, מ”מ יו”ר ועד מחוז ירושלים של לשכת עורכי הדין, כנציגי לשכת עורכי הדין בישראל עם נציגי לשכת עורכי הדין של גרמניה, בהמבורג ובברלין.

ביום 11.11.19 טסנו בבוקר לברלין ומשם המשכנו ברכבת להמבורג. באותו ערב נפגשנו לארוחה עם עורכי הדין כריסטיאן למקה, נשיא לשכת עורכי הדין בהמבורג, אנט ווגס, סגנית נשיא לשכת עורכי הדין בהמבורג, אקסל פילגס, נשיא לשעבר של לשכת עורכי הדין בהמבורג והלשכה הפדראלית, אוטמר קורי, נשיא לשעבר של לשכת עורכי הדין בהמבורג וברנד לודוויג הולה, גזבר לשכת עורכי הדין בהמבורג.

השיחה נסובה סביב היחסים בין ישראל לגרמניה בכלל ויחסי לשכות עורכי הדין בשתי המדינות בפרט. הועלו מספר רעיונות לחיזוק הקשרים ולפעולות משותפות בעתיד. בסוף הפגישה הענקנו לנוכחים את דגלון לשכת עורכי הדין בירושלים ומזכרות נוספות.

למחרת, 12.11.19, החל משעות הבוקר המוקדמות, עסקנו בפגישות עם נציגי מערכת המשפט ולשכת עורכי הדין. בשעה תשע קבלו את פנינו במשרדי לשכת עורכי הדין בהמבורג, משם צעדנו לבית העיריה, שם  קבל את פנינו ד”ר טיל סטפן, הסנטור לענייני משפט של מדינת המבורג, אשר נשא נאום מרגש אודות ההיסטוריה של עמינו והדרך בה אנו צועדים עתה להידוק הקשרים.

הסנטור ד”ר טיל הזכיר כי לפני מלחמת העולם השנייה חיו בהמבורג כ 30,000 יהודים שהיו חלק אינטגרלי ממרקם החיים בהמבורג וכי, למרבה הצער, לאחר המלחמה נותרו בהמבורג אך 300 יהודים. הסנטור ד”ר טיל אף בישר כי יש רצון וכוונה לבנות מחדש את בית הכנסת בהמבורג, במקום בו היה, מקום המשמש עתה כמגרש חניה. השבנו לדבריו החמים של הסנטור והענקנו דגלון וסיכה של לשכת עורכי הדין.

לאחר מכן סרנו לבית המשפט המקומי בו מתנהל עתה משפט פלילי נגד נאשם על מעורבותו בהריגת אלפי יהודים במלחמת העולם השנייה. היות והנאשם היה קטין בזמן המעשים המיוחסים לו, המשפט מתנהל בדלתיים סגורות ולא יכולנו להיכנס. שוחחנו עם פעילי “ועדת אושוויץ” שהפגינו בכניסה לבית המשפט וחיזקנו את ידיהם. לביקור התלוו עו”ד טיל דונקל וד”ר הנינג לואו, מנכ”ל לשכת עוה”ד בהמבורג.

הביקור הבא היה בבהמ”ש העליון של מחוז המבורג. בכניסה לבניין קידמה את פנינו מצבת זיכרון גדולה שבצדה האחד תמונה של המבורג המשגשגת היום ובצדה האחר, על גבי בטון חשוף, חקוק בגדול התאריך “1933”. את פנינו קיבלה נשיאת ביהמ”ש העליון  המדינתי, שהרצתה בפנינו אודות המבנה המשפטי של המחוז ולאחר מכן ערך לנו אחד השופטים סיור בבניין ובספריית המקום.

לאחר הפסקת צהריים נערך לנו סיור בניין ה”אלבפילהרמוני”, בניין מרשים שבנייתו הסתיימה לפני כשלוש שנים בנמל המבורג, בניין המאכלס  מלון, בית מגורים ואולם קונצרטים ייחודי.

בערב שבנו ונפגשנו לארוחה  עם ה”ה עורכי הדין אוטמר קורי, כריסטיאן למקה, עורכת הדין אנדראה מאיר, עו”ד הניב לואה ועוה”ד יורגן טילמן. אף אתם דנו אודות דרכים לשיפור והעמקת הקשר בין הלשכות. נפרדנו באותו ערב בסיור במגרש החניה במקום בו היה בית הכנסת בהמבורג, מקום אותו מייעדים להקמתו מחדש.

ביום המחרת שמנו פעמנו לברלין. ביום חמישי בצהריים נפגשנו לשיחה עם ה”ה עו”ד  אנדרה האוג, סגן נשיא הלשכה הפדראלית ועורכת הדין סטווטלנה שבובורונקה, המופקדים על הקשרים עם ישראל מטעם לשכת עורכי הדין הפדראלית בגרמניה. אף אתם דנו בדרכים להעמקת וחיזוק הקשר בין הלשכות ואף עלה רעיון של פעולה משותפת בין לשכות עורכי הדין של גרמניה, יפן וישראל.

בחודש אפריל הקרוב יתקיים ביקור של חברי וועדים בלשכת עורכי הדין בגרמניה בישראל. לאור קבלת  הפנים המרשימה לה זכינו אנו ממליצים לארגן לאורחים ביקור מתוכנן שיכלול מפגשים עם ראשי מערכת המשפט, ביקור ביד ושם ובירושלים.

אנו ממליצים על פעולה נמשכת של עמידה בקשר עם לשכת עורכי הדין בגרמניה בכלל ובהמבורג בפרט. זו חברה האוהדת את מדינת ישראל עד מאוד, ונכונה לסייע לנו כמעט בכל דרך. יש להקצות כח אדם מתאים לפעולות אלו. נכון וראוי אף לבוא בדברים עם משרד החוץ ולגבש דרכים לפעולה משותפת אתו במטרה להעצים הקשר עם לשכות אלו ולשפרו.

עודד הכהן, עו”ד