מפגש "כיצד תופיע באולמי" - עם דייני בית הדין הרבני - לשכת עורכי הדין ירושלים

עשוי לעניין אותך בנוסף :

מפגש “כיצד תופיע באולמי” – עם דייני בית הדין הרבני

Financial Analyst

ביום חמישי התכנסו שוב, עורכות ועורכי דין במחוז למפגש נוסף בסדרת “כיצד תופיע באולמי” והפעם עם כל אב”ד של בית הדין הרבני האזורי בירושלים.

רבות נכתב על האווירה הנעימה והקולגיאלית הקיימת בין כל הצדדים והדיינים, אווירה אשר תורמת הן ליעילות הדיון והן לעשיית משפט וצדק, גם הפעם, יחד עם ראב”ד ואב”ד המעולים של ירושלים, זכינו לחוות ולרוות נחת ממערכת יחסים ייחודית זאת.

בערב שכולו אווירה טובה וייחודית, ולאחר דברי פתיחה של חברת ועדת האתיקה, עוה”ד רבקה שורץ, הנחה עו”ד אבי אטיאס את המפגש, במהלכו דיברו כל אחד מהדיינים הנכבדים בשיח פתוח ובגובה העיניים כיצד ניתן לסייע להם לעשות משפט ולאפשר להם לתת שירות טוב ויעיל ללקוחתינו. עורכי הדין מהקהל אף שאלו שאלות, הציעו הצעות והמפגש כולו הפך למפגש ייחודי, נעים וחברי.

במסגרת המפגש קיבלו עורכי הדין, הצצה באופן בלתי אמצעי לצורת התנהלות של כל דיין ודיין באולמו, ולראות את נקודת מבטו לא רק במסגרת הדיונים עצמם בהם אנו מופיעים בפניהם לצד בעלי הדין.

יו״ר ועדת בית משפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני עו”ד אבי אטיאס אשר ריכז והנחה את ערב העיון סיכם ואמר “מדובר על ערב מצוין וחשוב מאין כמותו, שניכר היה שמילא את לב הנוכחים והמשתתפים בו כמו כן לימד, הדריך ותרם למקצועיותם ולמקצועיות עורכי הדין במחוז בכלל ואני מודה לכבוד הדיינים אשר כיבדו אותנו בנוכחותם כב’ ראב”ד הדיין מרדכי רלב”ג, כב’ אב”ד הרב אוריאל לביא, כב’ אב”ד הרב שלמה תם, כב’ אב”ד הרב מאיר פרימן וכב’ אב”ד יצחק אושינסקי וכן ליו”ר וועד המחוז עו”ד אשר אקסלרד, לעו”ד ארז צ’צ’קס ולכל המסייעים בדבר להפקת ערבי העיון המהווה תרומה אדירה לעורכי הדין ולבעלי הדין.

חברת ועדת האתיקה עו”ד רבקה שוורץ אשר נשאה דברי ברכה בכנס סיכמה גם היא ואמרה “תיקי המשפחה הם רגישים כל כך, יותר מכל תחום אחר, כשעל המדוכה יושבת משפחה ולא משנה אם אנחנו בצד הגבר, או בצד האישה, אנחנו מחזיקים בידינו את ״המפתח״ ליישוב או העצמת סכסוכי משפחה ולכולנו הן לעורכי הדין והן לדיינים החובה הקדושה לסייע להם לצלוח את זה בשלום, עד כמה שאפשר. כשאנחנו יודעים מה חשוב לכל דיין ושופט היושבים בדין, לא תחת עין הסערה של סכסוך ספציפי, אלא באווירה נינוחה של הדברות ביניהם לבינינו אנחנו ממקסמים את השירות למתדיינים עצמם.

כחברת ועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין מחד וכעו״ד לענייני משפחה מאידך אני עדה לא אחת לסכסוך בין צדדים שגולש והופך לסכסוך בין עורכי הדין עצמם, לפעמים נדמה שהביטוי שנטבע במסכת בבא בתרא דף לד ע״ב ״כל דאלים גבר״ הופך לצווי, וזה בלשון המעטה – לא עוזר לבעלי הדין ולא מקדם את התיק ואת זה בידנו לעצור, החיבור הזה שנוצר במפגשים בין עורכי הדין עצמם ובין עורכי הדין לשופטים והדיינים מהווה תרומה אדירה ועל זה אני מברכת, אני מברכת את הדיינים על השתתפותם במפגש המיוחד וכן ליו”ר וועד המחוז עו”ד אשר אקסלרד, עו”ד ארז צ’צ’קס ולעו”ד אבי אטיאס יו״ר ועדת בית משפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני ולכל המסייעים בדבר להפקת ערבי העיון המהווה תרומה אדירה לעורכי הדין ולבעלי הדין.