השתלמות משותפת לסנגוריה הציבורית, לפרקליטות, ליחידת תביעות ירושלים, לתביעות ש"י ולתביעות תעבורה - לשכת עורכי הדין ירושלים

השתלמות משותפת לסנגוריה הציבורית, לפרקליטות, ליחידת תביעות ירושלים, לתביעות ש”י ולתביעות תעבורה

Financial Analyst

הבוקר (יום שני, 24 ביוני) קיימנו השתלמות משותפת עם הסנגוריה הציבורית, הפרקליטות, ויחידות התביעות של מחוז ירושלים, מחוז ש”י ואגף התעבורה של משטרת ישראל.

את המפגש בו לקחו חלק למעלה מ 150 פרקליטים פתח בדברי ברכה עו”ד ארז צ’צ’קס, יו”ר ועד מחוז ירושלים, שציין כי מפגשים משותפים בהם לוקחים חלק הסניגוריה, התביעה והפרקליטות למרות שהם לא פעם משני “צידי המתרס” מאפיין את העיר ירושלים ומחוז ירושלים שבהם למרות התפיסות המנוגדות לא אחת מקיימים שיח ענייני, מכיל ומקצועי.

עו”ד צ’צ’קס הודה לסגן יו”ר ועד המחוז ויו”ר פורום ההשתלמויות עו”ד ד”ר איהאב אבו גוש על תרומתו הרבה לקידום נושא ההשתלמויות והגיוון המאפשר לכל חבר לקחת חלק בנושאים הרלבנטיים לפעילותו.

עו”ד צ’צ’קס הוסיף בהתייחסות קצרה לנושא החקיקה הנמצא על סדר היום הציבורי כי לא תמך אמש בישיבת הוועד המרכזי בהחלטה להצטרף לשביתה מכיוון לטעמו על הלשכה לפעול באופן מקצועי וא-פוליטי ושחובה עלינו להשתמש בכספי הלשכה לטובת קידום המקצוע ומעמדם של חברי הלשכה. עו”ד צ’צ’קס הדגיש כי הוא מקווה שמנהיגי הציבור ישכילו להגיע לפשרה שתאפשר לעם ישראל לחזור לשגרה ולערבות ההדדית כפי שהיה מאז ומתמיד.

עו”ד דני ויטמן, פרקליט מחוז ירושלים (פלילי), מסר בדבריו כי הפורום המכובד הנמצא באולם מצליח למצוא פשרות בעבודתו השוטפת ושהיכולת להגיע להסכמות לצורך ריפוי החברה היא ערך חשוב ביותר. ערב ט’ באב הוא מציע לעבור מטרמינולוגיה של הכנעה לטרמינולוגיה של הסכמה.

עו”ד ודים שוב, הסנגור הציבורי המחוזי (מחוז ירושלים) הודה ללשכה על האכסניה לקיום ההשתלמות וחיזק את דברי קודמיו שציין כי חלק מרכזי בדרך להגעה לפשרה קשורה ביכולת להבין את אחד את השני.

“קשה להגיע לפשרה כאשר כל אחד חושב שרק הוא צודק”, הוסיף הסנגור הציבורי אבל קל להגיע לפשרה כאשר כל צד מבין מה חשוב לצד השני.

בסיום דברי הברכה הציגו ארבעה מרצים המובילים בתחומם את הנושא מזוויות שונות הנוגעות לממשקים שבין עבודת הפרקליטות, הסניגוריה ויחידות התביעה השונות במשטרת ישראל.

תחילה הציגה עו”ד אשרת שהם, מנהלת מחלקה בפרקליטות מחוז ירושלים ויו”ר פורום עבירות מין בפרקליטות בהרצאתה את ההיבטים הפרקטיים של חוק חסיון ראיות (טיפול נפשי בהליכים פליליים שעניינם עבירות מין או עבירות אלימות חמורה במשפחה).

לאחריה הציגה עו”ד שושי סומך, הממונה על הביקורת על המידע הפלילי במשרד המשפטים את חוק המידע הפלילי.

המשיכה עובדת סוציאלית, הגב’ יעל רכס, יו”ר וועדת אבחון, לשעבר רכזת ארצית לטיפול באנשים עם מוגבלות בהליך הפלילי בהרצאה שעסקה בנושא אנשים עם מוגבלות בהליך הפלילי.

את ההשתלמות סגר ד״ר אפרים זורוף, מנהל המשרד בישראל של מרכז שמעון ויזנטל ואחראי על מזרח אירופה בהרצאה שעסקה בסיבות מדוע ממשיכים להעמיד לדין את מבצעי פשעי השואה ולמה זה עדיין חשוב.

תודה לחברי הוועדה שריכזו אקדמית את ההשתלמות: עו”ד פנינה כהן שנדר, ראשת תחום (בכיר) ערעורים, פיקוח על עברייני מן וצווי פיקוח על עברייני מין, הסנגוריה הציבורית, מחוז ירושלים, עו”ד אשרת שהם, מנהלת מחלקה בפרקליטות מחוז ירושלים ויו”ר פורום עבירות מין בפרקליטות, עו”ד שירה נתן, פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי); עו”ד ליזו אבקסיס וולפוס, ממונה וראש צוות בפרקליטות מחוז י-ם פלילי, רפ”ק עמוס כהן עו”ד, ראש יחידת תביעות מחוז ש”י, עו”ד טוביה ארנרייך, סגן ראש יחידת תביעות ירושלים פלילי ורפ”ק ענת לינדנר עו”ד, ראש יחידת תביעות תעבורה י-ם.