כנס בלשכת עורכי הדין בנושא מיגור האלימות כנגד עורכי דין. - לשכת עורכי הדין ירושלים

עשוי לעניין אותך בנוסף :

כנס בלשכת עורכי הדין בנושא מיגור האלימות כנגד עורכי דין.

Financial Analyst
לאור מקרי אלימות מילוליים ופיזיים כנגד עורכי דין, הוחלט לקיים ערב עיון אשר מטרתו העיקרית היא להראות כי דמם של עורכי הדין אינו הפקר וכל אירוע אלים יטופל על ידי נציגי לשכת עו”ד, משטרת ישראל ובתי המשפט, לערב העיון אותו ריכזעו”ד שלומי בן דור נרתמו נציגים בכירים בשרשרת הטיפול במקרה אירוע אלים כנגד עורכי דין אשר כל אחד מהם נתן את הזווית האישית שלו את אופן הטיפול וההתייחסות לאירועים מסוג הזה.
עו”ד אשר אקסלרד, יו”ר ועד מחוז ירושלים פתח את ערב העיון והתייחס לכלל אירועי האלימות הראויים לגינוי ולטיפול, אך הדגיש כי הפגיעה בעורכי הדין מהווה פגיעה בשלטון החוק ועל כן על כלל הגופים להירתם ולמנוע תופעה זו.
עו”ד עודד הכהן, חבר ועד מחוז ירושלים התייחס לעליה המדאיגה במקרי האלימות במדינה בכלל ובקרב עובדי ציבור ועו”ד בפרט.
סנ”צ שמוליק בן עמוס, סגן ראש ענף חקירות משטרת מחוז ירושלים הציג בפני המשתתפים את פעילות המשטרה למיגור האלימות וציין כי דלתו פתוחה למנוע מקרים מסוג זה, בנוסף, הרחיב בעניין פעילות היחידות השונות במחוז ירושלים והקדימות לטיפול התיקים מסוג זה וקרא להגשת תלונות בנושא אשר יטופלו בחומרה.

עו”ד איתי שמואלי ראש צוות מעצרים- תביעות במחוז ירושלים, הציג את תפקידי ופעילות צוות התביעות במחוז, והדגיש כי תיקי אלימות כנגד אישי ציבור הכוללים גם כנגד עורכי דין מהמגזר הפרטי מקבלים תיעדוף בטיפול במטרה למנוע תופעה זו. נוסף על כך, הדגיש כי במקרי אלימות יש לגשת באופן מידי להגיש תלונות במשטרה על מנת שיוכלו לטפל בהם כראוי.

כב’ השופט מוחמד חאג’ יחיא שופט בבית משפט השלום בירושלים השתתף גם הוא בכנס והתייחס לכך כי בהתאם לפסיקת בתי המשפט בתיקי אלימות כנגד עובדי ציבור ישנה החמרה בענישה במטרה למנוע ממקרים מסוג זה לקרות.
את ערב העיון סיכם עו”ד שלומי בן דור יו”ר הפורום למניעת אלימות אשר ריכז את ערב העיון והציג את פעילות הלשכה והפורום בראשותו בטיפול בעניין האלימות כנגד עורכי דין, כמו כן הודה למשתתפים המכובדים ולעורכי הדין הרבים שטרחו להגיע וביקש להדגיש בפני ציבור עורכי הדין במחוז כי לשכת עורכי הדין תעשה כל שבידה למנוע אלימות כנגד עורכי דין.
לצורך כך הוקם קו אדום שמספרו 050-5544953.