להתגבר על חסמי הזמן בניהול תיק נזיקין - לשכת עורכי הדין ירושלים

עשוי לעניין אותך בנוסף :

להתגבר על חסמי הזמן בניהול תיק נזיקין

Financial Analyst

דברי יו”ר ועד המחוז עו”ד אשר אקסלרד בפתיחת השתלמות “חסמים בניהול רציף של תיקי נזיקין ומיצוי מלוא הפוטנציאל בניהול התיקים” בריכוזו האקדמי של עו”ד אבי שינדלר * מנהלת מחלקת השתלמויות – עו”ד לילך נחמיה * בין המרצים בהשתלמות במלון “לאונרדו” בירושלים: עו”ד דפנה רוזן זינגר, עו”ד הילה כהן, כב’ השופט ארנון דראל, ד”ר עידית סולברג, כב’ השופט משה סובל, עו”ד נועם שוורץ, כב’ השופטת בילי יהלום הלר, עו”ד עמוס אגרון, עו”ד פיראס מילחם * בצילום: רגעים בתחילת ההשתלמות

 

יו”ר ועד המחוז עו”ד אשר אקסלרד פתח את ההשתלמות בדברי ברכה קצרים למשתתפים – ולצוות בראשותו של עו”ד שינדלר.

תודה לכולכם שהגעתם להשתלמות חשובה ומועילה. העיסוק במקצוע עריכת הדין מקפל בתוכו שליחות חברתית. השליחות המרכזית שאני רואה בה היא העזרה לאדם הנורמטיבי.

כולנו יודעים שעבודתו של עורך הדין היא לסייע לנאשמים במשפטים פליליים וכל אדם זכאי להגנה. אך האדם הנורמטיבי בחיי היום יום נתקל בקשיים בלתי פוסקים במימוש הזכויות שמגיעות לו.

בסיכסוכים עם אזרחים כמוהו. בין בני זוג. בין שותפים. בחברה מסחרית. או בתחום מרכזי מאד – תחום דיני הנזיקין. ואזרחים מן השורה נתקלים בכל יום בבעיה מול ממסדים. כך בין היתר מול הביטוח הלאומי. או נזקי גוף. תאונות דרכים. רשלנות רפואית.

והנושא שלנו הוא חסמי זמן והיכולות להתגבר עליהם. שוחחתי עם אבי הבקר וציינתי כי התכלית של עורך הדין המייצג ומבקש לסייע ללקוחו היא לקבל את הפיצוי המיטבי בתיק נזיקין – כמה שיותר כסף. כמה שיותר מהר. בכמה שיותר נוחות ופחות טירדה.

אם חרף חסמים משמעותיים הלקוח יקבל את הסכום שמגיע לו מהר ובדרך נוחה – השגנו את מטרתנו.

ויש חסמים רבים. חסם מימון – צריך בתיקים אלה חוות דעת מן השורה הראשונה. לא תמיד יש ללקוח בצרתו את היכולת לממן את חוות הדעת הטובה ביותר של המומחה בתחום.

על פי כללי האתיקה של היום עורך הדין מנוע מלממן את חוות הדעת הנחוצה לניהול ההליך. זאת משימת הלקוח. ואנו יודעים שבארה”ב למשל עורך הדין הוא זה שפועל למימון ההליך. גם זה נושא שיש לתת עליו את הדעת.

אולי הגיעה השעה לאפשר לעורך הדין לנהל את התיק מתחילתו ועד סופו תוך התאמת שכר הטירחה להליך כזה. המערכת טעונה שיפורים בהתנהלותה כדי לשחרר חסמי זמן הקיימים היום. אנחנו בלשכת עורכי הדין נדע להגיע למסקנות בעקבות תובנות שתעלינה בשיח כאן. מודה לאבי, לילך נחמיה, לכל הצוות שגיבש והפיק  את ההשתלמות הזאת.