ערב לרגל פרישתה של כב' השופטת רונית רוזנפלד מבית הדין הארצי לעבודה - לשכת עורכי הדין ירושלים

ערב לרגל פרישתה של כב’ השופטת רונית רוזנפלד מבית הדין הארצי לעבודה

Financial Analyst

מי שנכנס לבית הלשכה בסוף ינואר לערב הוקרה לרגל פרישתה של כב’ השופטת רונית רוזנפלד חש במפגש שיש בו תחושת בית. שופטים ועורכי דין החליפו דברים בשיח משפטי וחברי לפני שהחלו דברי ברכה ולאחריהם פאנל מרתק בנושא “זכויות נשים בעולם העבודה”. היתה שפה מקצועית ממוקדת – והיתה גם שפה של רגש חם ואהדה רבה למי שהעניקה למערכת המשפט בתחום זכויות העובד וחובות המעביד לב לשמוע ושכל להבין.

נשיא בית הדין הארצי לעבודה כב’ השופט יגאל פליטמן סקר את דרכה של כלת האירוע מאז מינויה לעוזרת בכירה ליועץ המשפטי לממשלה ב-1982 והגעתה לשיפוט ב-1990. “28 שנות שיפוט רבות מעש”, אמר והוסיף: “פסיקותיה התאפיינו בתבונה וברגישות סוציאלית. מאוזנות, פורצות דרך, מעוגנות תמיד בקרקע המציאות. מתחילות באדם – ונגמרות באדם”.

כב’ השופט אייל אברהמי נשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים: “היתה תחושה שאנו רוצים לומר לך רונית תודה. פגשתי את יו”ר ועד מחוז ירושלים עו”ד אשר אקסלרד וגם בשיח איתו הרגשתי ברצון הזה – לומר תודה ירושלמית. כך נולד הערב הזה”.

“רונית כתבה פסקי דין מעוררי השראה שהיה בהם חום וחמלה”, אמר. “רגישות מיוחדת שנדרשת כאשר עוסקים בזכויות חברתיות. תחת ידה נוצרו זכויות כאלה והלכות רבות”.

לא רק ברכות היו במעמד – גם העמקה ושיח משפטי. הנשיאה בדימוס נאור הביאה עימה הרצאה מן התחום: האתגר שמציב התשר – ה”טיפ” – לעולם העבודה והמשפט. צוות מוביל בתחום העבודה עסק בנושא זכויות נשים בעולם העבודה.

עו”ד אשר אקסלרד הודה לבאים לאירוע “שאותי מרגש באופן מיוחד. הכרתי את רונית עוד כשהיתה מתמחה והחליפה אותי בהתמחות במשרדו של עו”ד יאיר הורביץ. ולכל אורך שנות ההכרות היתה לי הערכה ענקית ליכולת המשפטית ולתכונות האנוש שלה. השופטת רוזנפלד זיכתה את הקהילה המשפטית בירושלים בשיבתה על כס השיפוט. המתדיינים והמייצגים שהופיעו בפניה ראו בה כתובת מקצועית ואנושית הגונה”.

הוסיף אקסלרד: “לנו הירושלמים יש תחושה שאצלנו זה אחרת. ובאשר לשופטת רוזנפלד באולמה – אכן כך: ענווה וצניעות בצד המקצועיות והכישורים”. הוא הביע הערכה ותקווה להמשך דרכה של השופטת הפורשת בתפקידים בכירים נוספים בקהילה המשפטית.

עו”ד איאד מיערי, יו”ר ועדת בתי הדין לעבודה: “הלשכה היתה ונותרה ואנו מקווים שתמשיך להיות הבית השני של כל אחת ואחד בקהילת המשפט בירושלים. שיתוף הפעולה בין הלשכה לבין הערכאות המשפטיות בירושלים – הוא מסורת חשובה שחייבת להימשך. תודה לשופטת על פועלה המיוחד והפורה”.

וכך השיבה כב’ השופטת למברכיה:

חברים יקרים,

אני מבקשת להודות בכל ליבי למארגני הערב המרגש הזה ולמארחיו.

תודה למארח, עו”ד אשר אקסלרד, יו”ר ועד מחוז ירושלים של לשכת עורכי הדין, תודה לשופט אייל אברהמי, נשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, תודה לפורום דיני העבודה של לשכת עורכי הדין, לעו”ד יעל דולב יושבת ראש (משותפת) של הפורום, ולכל מי שעשה במלאכה…

מודה לכם מקרב על היוזמה לקיום הערב הזה לרגל פרישתי, על האירוח החם, על התוכנית המעניינת והמאתגרת, תודה לכם על ברכותיכם הלבביות.

תודה לך חברי הטוב, נשיא בית הדין הארצי, השופט יגאל פליטמן על דברי ברכתך היפים, כהרגלך הטוב, בפתח הערב,

תודות לך עו”ד איאד מיערי, יו”ר ועדת בתי הדין לעבודה במחוז ירושלים של לשכת עורכי הדין, על דברי ברכתך החמים.  

גברתי, הנשיאה בדימוס, מרים נאור, מודה לך מקרב לב על השתתפותך בערב הזה שנערך לרגל פרישתי. לכבוד גדול הוא לי. תודה על הרצאתך המעניינת בנושא הטיפים, שהוא נושא “חם”, נוגע לציבור גדול, וממתין להכרעה.

תודה לחברי הפנל הנכבדים, על הדיון שעוד יערכו בהמשך הערב בנושא זכויות נשים במשפט העבודה. תודה לעו”ד דני פלד, עו”ד יעל דולב, עו”ד ארנה לין, עו”ד גבריאל גורל, עו”ד קרן בר יהודה. מצפה ברוב עניין לשמוע את דבריכם.

תודה לכל האורחים הנכבדים שטרחו והגיעו, חברי הטובים  נשיאי בית הדין הארצי בדימוס, הנשיא אדלר והנשיאה ארד, סגנית הנשיא ורדה וירט ליבנה, חברי היקרים שופטות ושופטי בית הדין הארצי, בהם מנהל בתי המשפט, נשיאות ונשיאים שופטות ושופטים.

תודות לכם עורכות הדין ועורכי הדין היקרים, שכיבדתם אותי בהגיעכם לערב הזה. הופעתם לא פעם באולמי בבית הדין האזורי בשועפט, גם בגבעת שאול, ובבית הדין הארצי. שמחה מאד לראות אתכם כאן היום, שמחה על שהיה לי הכבוד והעונג לשבת בדין בהליכים שבהם לקחתם חלק.

לאור השעה המאוחרת אומר אך דברים קצרים.

היוזמה המשותפת של הירושלמים לערוך כאן את הערב הזה, לרגל פרישתי, היא מבחינתי האישית עוד פרק בירושלים שלי, וגם סוג של סגירת מעגל. ירושלים עירי, בה נולדתי, בה בגרתי והתחנכתי, כאן למדתי את לימודי המשפטים, כאן עברתי את תקופת ההתמחות, במהלכה הכרתי את אשר ידידי.

לשכת עורכי הדין בירושלים היא הלשכה שלי כעורכת דין, ועמה קיימתי בשעתו קשר הדוק ופורה בתקופת כהונתי הארוכה בבית הדין האזורי בירושלים, ובמיוחד בתקופתי כנשיאה.

לאחר שהסתיימה תקופת כהונתה של הנשיאה אחרי, חברתי הטובה דיתה פרוז’ינין, עומד בראש בית הדין בירושלים הנשיא, חברי וידידי אייל אברהמי, ואני יכולה אך לברך על העשייה החשובה של כלל שופטי בית הדין האזורי בניהולו הטוב, בתוך עומס רב במיוחד, בהשוואה לכלל המערכת. 

אין לי אלא להתפעל מן הקשר המצוין בין בית הדין האזורי בירושלים והלשכה בירושלים, קשר שאותו מובילים עתה יחדיו הנשיא אברהמי ויו”ר ועד המחוז עו”ד אקסלרד, קשר המביא עמו הפרייה הדדית מבורכת לציבור עורכי הדין בירושלים ולשופטי בית הדין.

חלק מפירותיו של הקשר הזה, הוא הערב היפה והמרגש שאורגן כאן לרגל פרישתי, על תכניו המקצועיים, המעניינים והחשובים בתחום משפט העבודה.

ובאשר לפרישתי. לאחר 28 שנים במערכת בתי הדין לעבודה בה מילאתי תפקידים שונים, חשתי כי הגיעה השעה לסיים את הפרק הזה בחיי, ולפתוח דף חדש.

אני מביטה לאחור, בתקווה שבשנים הארוכות בהן כיהנתי בבית הדין האזורי ובבית הדין הארצי  עשיתי נכון וטוב… שהיה לי לב לשמוע ושכל להבין.

אני מביטה קדימה בתקווה ובציפייה לבאות. האירועים השונים המתקיימים בזמן האחרון בקשר לפרישתי, אך ממחישים לי שאכן, רגע הפרידה מתקרב ומגיע.     

באשר ללשכת עורכי הדין-  משאירה בידיכם פיקדון יקר, את בנותיי האהובות שאין עוד כמותן, גיתית ושני, שתיהן עורכות דין.

   שוב, מודה לכולכם. תודה רבה”.